donderdag 12 maart 2009

Leiden


Vanmorgen ben ik naar Leiden geweest en heb daar eerst bij Ribbels nog een bolletje Rowan Cotton Glace gekocht, zodat ik mijn dasje verder kan gaan afhaken.
Daarna ben ik naar het Rijksmuseum van Oudheden gegaan en heb daar enige tijd aangenaam doorgebracht. Voor ik weer wegging heb ik in de museumwinkel voor J. en A. ieder een Egyptische-hieroglyfen-potlood gekocht, en voor J. kocht ik ook nog iets anders (op de foto zie je het in zo'n mooi blauw opbergzakje). Dat wat erin zit lag eerst in een vitrine en de museumwinkelstudent, die er die dag voor het eerst werkte, had nogal wat moeite om de vitrine open te krijgen. Hij had namelijk een sleutelbos met daaraan minstens 8 sleutels maar hij wist niet welke sleutel de goede was en moest ze dus om de beurt uitproberen (en natuurlijk blijkt dan zo ongeveer de laatste sleutel pas de goede te zijn).
Oja, wat er in het blauwe zakje zit blijft nog even geheim, want dat mag J. natuurlijk als eerste uitpakken!
This morning I went to Leiden and bought myself a skein of Rowan Cotton Glace at Ribbels. After that, I visited the Rijksmuseum van Oudheden and just before I left I bought a little present for my eldest daughter but I won't reveal what it is yet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten