maandag 2 april 2012

Mjoezikul



Gisteren brachten vriendin M. en ik een bezoek aan Zaandam. Ik was daar nog nooit geweest en er bleek van alles te zien en te fotograferen met mijn nieuwe iPod. Wat jammer nou dat ik bij het overzetten op de computer op geheimzinnige wijze een heleboel van die foto's ben kwijtgeraakt..., geen idee hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen. Maar deze 2 zijn er in ieder geval nog wel overgebleven. De eerste is van een buurt-moestuin, vlak bij het Czaar Peter huisje, heel leuk om te zien. En de tweede foto laat zien waarvoor we naar Zaandam waren gekomen: we gingen er naar de Jip en Janneke musical (of eigenlijk 'mjoezikul'). Alle leeftijden waren vertegenwoordigd in het publiek, dus we vielen niet eens uit de toon. Iedereen had het reuze naar de zin, volgens mij, al werd ik wel steeds ernstig afgeleid door het colbertjasje dat de vader van Janneke droeg. Het bestond namelijk uit heel veel kleurige strepen en het was gehaakt. Dat wil zeggen: in ieder geval het voor- en achterpand waren gehaakt; het zou kunnen dat de mouwen gebreid waren, maar dat kon ik - ondanks veel tuurwerk - net niet met zekerheid vaststellen. Ik kon nergens foto's van het gehaakte jasje ontdekken om het beter te bekijken en te laten zien, maar als je naar de website van de Jip en Janneke mjoezikul gaat en de Video-button onderin beeld klikt en vervolgens het trailer-filmpje gaat bekijken, dan is op ongeveer 15 seconden o.a. Jannekes vader te zien, in het gehaakte jasje. Het kostuumontwerp voor de mjoezikul is gedaan door Carly Everaert, dus zij zal dit mooie gehaakte colbertjasje hebben ontworpen. Helaas is het niet meer 'live' te bekijken, want de voorstelling die we gisteren zagen bleek de allerlaatste te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten