donderdag 3 november 2011

'Gebreide' hotelkamer door Kate Jenkins


Vriendin M. vroeg me of ik dit al had gezien, een 'gebreide' hotelkamer (in een hotel in Brighton) door Kate Jenkins. Ik had er nog niets van gezien of over gehoord, dus ik was blij dat ze me hierop wees, dankjewel Vriendin M! Wie het verschil weet tussen breien en haken ziet al gauw dat het hier niet om een gebreide maar om een gehaakte hotelkamer gaat, maar dat maakt verder natuurlijk niet uit.

Ikzelf vind vooral de gehaakte sprei op het bed leuk, want die doet me denken aan de sprei waar ik zelf mee bezig ben. Die sprei groeit langzaam maar gestaag door. Eens in de zoveel tijd haal ik m'n centimeter er weer eens bij om te meten hoe lang de sprei al is. Daarbij loop ik tegenwoordig wel eens tegen een geheimzinnig verschijnsel aan dat me erg doet denken aan sommige bergwandelingen. Bij een wandeling op weg naar een bergtop of berghut hebben we het meer dan eens meegemaakt dat je onderweg een bordje tegenkomt waarop bij voorbeeld staat 'naar de top nog 1/2 uur'. Vervolgens loop je een half uur door en dan kom je een bordje tegen waarop staat 'naar de top nog 1/2 uur'... Iets dergelijks gebeurt me bij de sprei nu ook: ik meet hoe lang hij is, haak er een behoorlijk aantal rijen bij, meet 'm weer en kom weer op dezelfde lengte uit (wat dan natuurlijk toch een beetje teleurstellend is).

My friend M. mentioned this 'knitted' hotel room by Kate Jenkins to me. Actually, if you take a closer look at the pictures, you can see that the objects are not knitted but crocheted. The crocheted bedspread reminds me quite a bit of my own Work In Progress.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten