woensdag 25 mei 2011

Borduren!


Eind vorige week keek ik op mijn gemak wat rond in de shop van Studio Soil en daar zag ik 2 fantastische vintage borduurcanvassen, 1 met eekhoorntjes en 1 met vossen. Allebei lachten ze me toe (zoals mijn tante Jo zou hebben gezegd), dus ik besloot ze maar meteen te bestellen. En gisteren lagen ze bij de post; en dan niet alleen de beide borduurcanvassen, er zat ook nog een prachtige kleurrijke broche bij (die ik zeker vaak zal gaan dragen) en een paar mooie Soil-kaarten. Ik werd er heel blij van, bedankt, Lisette!

Zo'n borduurwerk leek me bij nader inzien ook heel geschikt als voor-onderweg-handwerk, de andere projecten waar ik mee bezig ben zijn allemaal te groot voor in de trein. Ik besloot, na enig uitproberen, om voor het borduren gewoon merinowol uit mijn voorraad te gebruiken en in halve kruissteekjes te gaan werken. Vriendin C. had hier geloof ik wat twijfels over, toen ik het er gisteravond telefonisch met haar over had, maar het gaat vast heel mooi worden. Jongste Dochter hielp met het uitzoeken van de kleuren en ik ga nu maar eens gauw beginnen (ook al ben ik niet onderweg).

I bought these lovely vintage embroidery canvases from Studio Soil and the package also contained this colourful brooch and some Soil-cards. Thank you so much, Lisette!

3 opmerkingen:

  1. Hey wat leuk!! Ik wist helemaal niet dat jij van peppyishappy was!! Leuk! Heel veel plezier ermee en nogmaals bedankt voor je koop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er nu al leuk uit, ik kan me helemaal voorstellen dat je daarvoor viel! Veel borduurplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, maar die zijn leuk!!! Veel borduurplezier (en ik ga ook eens snuisteren bij Studio SOIL)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen