zondag 28 november 2010

Zondag





Wat is het opeens koud geworden! Halverwege de middag brachten we een bezoek aan begraafplaats Groenendaal, in Heemstede, en daarna hadden we eigenlijk nog willen gaan wandelen in het Groenendaalse bos; maar we hadden het inmiddels zo koud gekregen dat het bleef bij een wandelingetje langs de molen, even kijken naar de herten en de ooievaar, en daarna weer naar huis om lekker op te warmen.

Het is wel echt breiweer natuurlijk!
De edelweiss-sok op deze foto lijkt misschien erg op de foto van de vorige keer, maar de oplettende kijker kan toch een verschil opmerken. Hoewel ik geprobeerd had er rekening mee te houden dat door het inbreien van de edelweissen de sok in dat gedeelte minder elastisch zou worden en ik de sok daar om die reden over wat meer steken breide dan normaal, bleek dit uiteindelijk toch niet genoeg te zijn. Dus ben ik de edelweiss-rand maar opnieuw gaan breien, dit keer over nog meer steken; en daardoor zie je nu de edelweissen los van elkaar liggen in plaats van tegen elkaar aan. En nu gaan ze wel passen, gelukkig, ik heb het al even uitgeprobeerd.

1 opmerking:

  1. Ha, begraafplaats Heemstede, daar kom ik ook, ik weet mijn plekje al, heb het zelf uit mogen zoeken, onder een mooie beukenboom!

    BeantwoordenVerwijderen