zaterdag 8 mei 2010

Landgoedmarckt Barneveld





Vandaag zijn C. en ik naar de 'Landgoedmarckt' in Barneveld geweest (en nee, wij kwamen er niet op de fiets - zoals een heleboel anderen wel deden - maar met de trein)(en het onhandige daaraan bleek te zijn dat je op station Utrecht Centraal weliswaar prima in kon checken met je OV-chipkaart, maar dat je in Barneveld niet kon uitchecken)(want station Barneveld blijkt onder een andere spoor-beheerder te vallen en die doen nog niet aan de OV-chipkaart). Maar goed, we kwamen dus per trein naar Barneveld en de landgoedmarkt op landgoed De Schaffelaar bevond zich vlakbij het spoor. Het was jammer (ook voor de deelnemers natuurlijk) dat het vandaag al weer een regenachtige dag was, maar we hebben ons er prima vermaakt. Tijdens het lunchen in de oranjerie (en het nog eens doorlopen van onze aankopen tot dan toe) bedachten we dat we toch beslist nog een keer terug moesten naar het kraampje van Low Lands Legacy om nog wat meer mooie houten haak- en breinaalden in te slaan, omdat we er anders later vast spijt van zouden krijgen als we dat niet zouden doen :)
Na het bezoek aan de landgoedmarkt zijn we ook nog even Barneveld in geweest, waar we het standbeeld van Jan van Schaffelaar zagen (het staat naast de toren waar hij van af sprong) en museum Nairac bezochten. Ik ben zeer tevreden over de mooie aankopen die ik vandaag heb gedaan (en de grote oranje paraplu die gratis werd uitgedeeld door de winkeliersvereniging - en die heel goed van pas kwam - staat er nog niet eens bij op de foto!).

2 opmerkingen:

  1. Zie ik daar een boekje van Garderen? Oh nostalgie.Leuk die houten breinaalden, breit dat nou lekkerder of beter of mooier?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Irene: Ja, het Garderen-boek komt uit de museumwinkel van museum Nairac in Barneveld. En de houten brei- en haaknaalden heb ik nog niet geprobeerd, maar omdat het allemaal types en diktes waren die ik nog niet had en ze niet duur waren, heb ik ze in ieder geval maar meegenomen; nouja, gekocht dus :)

    BeantwoordenVerwijderen