donderdag 22 oktober 2009

Niet zo blij





Helaas, onze buurt is als laatste in de wijk ook aan de beurt gekomen voor vernieuwing van het groen in de gemeentelijke groenstroken tussen de huizen.
We hadden uitzicht op een groenstrook vol hoge rozenstruiken die in de zomer tjokvol paarsroze rozen zaten; de rozen roken heerlijk en als je er langs liep dan hoorde je een constant gezoem van de bijen die er zaten.
Nu is alles eruit gehaald en zelfs de grote kastanjeboom aan het begin van de groenstrook is omgehakt. Voor de omgehakte boompjes en boom geldt een herbeplantingsplicht - dat gelukkig nog wel - en verder komen er lage struikjes. De meeste buurtbewoners zijn er blij mee, dat moet ik er wel bij zeggen, ze houden van keurig en netjes en overzichtelijk. Ik ben nu extra blij dat wij nog wat groen in ons voortuintje hebben en heb er nog maar eens wat bij geplant, proberend om niet te veel buiten de tuin te kijken.
Gisteravond heb ik nog geprobeerd een restantje rozenstruik uit te spitten voordat de restanten vandaag definitief zouden worden uitgeruimd, maar de wortels zaten zo vast in de grond dat het niet best lukte; ik denk dus niet dat dit stukje struik in onze voortuin nog gaat aanslaan, maar je kan het allicht proberen (en dat doen we dus).
Voor binnen heb ik nog maar een bosje phloxen gekocht, het is jammer dat je ze via internet niet kan ruiken, ze doen een beetje aan die heerlijk ruikende rozen uit de leeggehaalde groenstrook denken (snik, boehoe...).

1 opmerking:

  1. Mede namens je moeder, wens ik je sterkte met dit groenverlies. Dat mensen dit mooier vinden begrijp ik niet. Maar dat zijn dezelfde mensen die vinden dat blaadjes rómmel zijn...

    BeantwoordenVerwijderen