dinsdag 21 april 2009

Amsterdam






Vandaag was ik voor mijn werk in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam. Het pakhuis werd gebouwd in 1933-1934, maar een paar jaar geleden is er aan de onderkant een gedeelte weggehaald en door die onderdoorgang loopt nu een weg die via een brug het water over gaat, heel grappig om dat van binnenaf te bekijken.
Aan het eind van de middag liep ik terug naar het Centraal Station en toen besloot ik om toch ook nog maar even bij Waterstone's langs te gaan, waar ik een biografie over Lizzie Siddal aanschafte (wat een drama en een tragiek!).

Today I spent some time in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam. The warehouse was built in 1933-1934, but a couple of years ago part of it was removed to allow for a road to run through the building and over a bridge. It was fun to look at that road from inside the building. At the end of the afternoon, I walked back to the Central Station and then I decided to walk on to Waterstone's where I ended up buying a book about the tragic life of Lizzie Siddal.

1 opmerking:

  1. red light district amsterdam one of the best tourist attraction in amsterdam check our redlightarea if you want to find to do something in amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen