maandag 23 maart 2009

Voor/na



Vroeger hadden mijn zusjes en ik ieder een bedeltjesketting. Van onze oma kregen we er wel eens bedeltjes bij, bij voorbeeld als ze op vakantie was geweest en die werden er dan bij aangezet. Omdat ik de bedelketting nooit meer droeg en ik dat toch jammer vond, verwerkte ik de bedeltjes vorig jaar in een korter kettinkje, met oranje kraaltjes erbij, maar dat was het toch ook niet helemaal (zie de 'voor'-foto).
Een week of 2 geleden zocht ik daarom bij de plaatselijke juwelier een klein armbandje uit en heb de bedeltjes daaraan vast laten maken. Vandaag kon ik mijn bedelarmbandje ophalen en ik weet zeker dat ik het vaak ga dragen.
Het edelweiss-bloemetje en het hoedje komen ongetwijfeld uit Oostenrijk, waar mijn oma graag op vakantie ging. Het gondeltje komt uit Lugano (dat staat onderop het bedeltje), het olifantje nam ze mee na een bezoek aan mijn oom D. toen hij nog in Durban, Zuid-Afrika woonde. En de poedel kreeg ik naar aanleiding van het feit dat de poedel van een oom en tante (toen die een tijdje in het buitenland verbleven en hun hond niet mee konden nemen) een aantal maanden bij ons logeerde. Allemaal herinneringen, vooral ook aan mijn oma!

When I was young, my grandmother sometimes brought me charms, for example from her trips. The charms were added to a necklace, but as I grew up I didn't wear that anymore. Last year, I incorporated the charms in a new necklace, but I wasn't quite satisfied with the result.
So, recently, I went to our local jeweller's and asked them to attach the charms to a bracelet. Today I could pick it up and I'm very happy with my 'new' bracelet. I intend to wear it often, as it reminds me of my dear (late) grandmother.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten